În domeniul vast al optimizării SEO, operaţiunile pot fi grupate în etape mai mici de optimizare.
Iată o listă de operaţiuni ce se pot face în scopul optimizării unui site, ce permite mult mai uşor trecerea rapidă în revistă a ceea ce aţi făcut şi mai aveţi de făcut pentru o mai bună rankare şi poziţionare la căutările pe Google şi nu numai.
Lista operaţiunilor de optimizare SEO
– Optimizarea tagurilor H1, H2 etc;
– Optimizarea imaginilor şi a aspectelor SEO ce ţin de imagini;
– Optimizarea tagurilor title şi meta;
– Utilizarea tagului Author;
– Optimizarea URL-urilor şi corectarea slug-urilor;
– Optimizarea linkurilor interne;
– Depistarea şi eliminarea linkurilor moarte;
– Setarea paginilor de eroare;
– Crearea sitemap-ului pentru utilizatori;
– Crearea fişierelor sitemap;
– Trimiterea sitemap-urilor în atenţia motoarelor de căutare;
– Gestionarea site-ului cu instrumente Search Console;
– Utilizarea instrumentelor Google Analytics;
– Validarea paginilor la W3C;
– Optimizarea pentru încărcarea rapidă a paginilor;
– Utilizarea microformatelor şi a datelor structurate;
– Trimiterea la diverse motoare de căutare;
– Obţinerea de backlinkuri pe diverse site-uri;
– Promovarea de tip Social Bookmarking;
– Crearea de pagini şi profiluri pe reţele sociale;
– Înscrierea în directoare şi cataloage;
– Utilizarea paginii Google Locaţii pentru companii;
– Integrarea butoanelor Share, Like etc.
Desigur lista poate fi extinsă până la cele mai mici amănunte, iar ordinea operaţiilor şi importanţa fiecăreia variază de la caz la caz.
Urmăriţi pe parcursul etapelor de optimizare evoluţia site-ului, poziţionarea în căutări şi autoritatea site-ului, pentru a monitoriza rezultatele şi a aplica imediat corecţiile necesare sau a extinde optimizarea în direcţia cu cele mai bune rezultate.