I. Business-to-Business (B2B)
Deţineţi o societate comercială sau sunteţi PFA şi căutaţi noi parteneri de afaceri?
Înseamnă că sunteţi interesaţi în special de firme şi companii, în scopul unor colaborări Business-to-Business (B2B).
Colaborările între firme – B2B, indiferent că este vorba de servicii sau produse, sunt extrem de valoroase deoarece asigură menţinerea activităţii celor două părţi pe termen lung.
II. Cum găsim rapid noi parteneri de afaceri
1. Ce trebuie să faci pentru a găsi noi parteneri B2B
Pentru a intra în legătură cu noi parteneri de afaceri, ideal este să:
a) procuraţi o listă cu firmele româneşti din domeniul care vă interesează;
b) îi contactaţi direct.
2. Ce trebuie să conţină lista de firme
a) numele firmei;
b) codul unic de înregistrare;
c) numărul de înregistrare la Registrul Comerţului;
d) adresa sediului social;
e) adresa de corespondenţă;
f) numărul de telefon mobil şi numărul de telefon fix;
g) numărul de Fax;
h) adresa site-ului;
i) adresa de email;
j) numele persoanei de contact;
k) codul CAEN;
l) cifra de afaceri;
m) numărul de angajaţi etc.
Baza de date trebuie să conţină date complete şi să fie actualizată la zi.
O bază de date filtrată corespunzător va asigura un mare procent de reuşită în a încheia noi afaceri cu potenţialii colaboratori.
Aşadar, tot ce aveţi nevoie este o bază de date cu firmele respective, clasificată pe domenii de activitate.
III. Clasificarea firmelor pe domenii de activitate
1. Cum sunt clasificate firmele
În sprijinul dumneavoastră vă prezentăm principalele domenii de activitate în care pot fi clasificate firmele româneşti:
a) agricultură;
b) comerţ;
c) industrie;
d) transporturi;
e) IT&C;
f) HORECA;
g) construcţii;
h) contabilitate;
i) instituţii publice.
Odată făcută această primă clasificare veţi putea contacta uşor şi rapid doar un mic segment dorit din totalul firmelor româneşti.
IV. Lista firmelor româneşti
1. De unde se procură lista firmelor româneşti
Bazele de date tip lista firme sau info firme ce conţin informaţii despre firmele româneşti sunt puse la dispoziţia celor interesaţi de către firmele de Marketing Online.
2. Ce poate să conţină lista firmelor româneşti
O asemenea listă poate conţine:
a) firmele clasificate pe domenii de activitate;
b) firmele grupate pe judeţe;
c) doar firmele nou înfiinţate;
d) doar instituţiile publice;
e) doar primăriile;
f) doar ONG-urile etc.
Afaceri Business-to-Business (B2B)
V. Ce rămâne de făcut
Aţi procurat lista?
Filtraţi doar ce vă interesează, de exemplu doar firmele:
a) din sectorul agricol;
b) din sectorul industriei extractive şi prelucrătoare;
c) de comerţ cu ridicata şi cu amănuntul;
d) de construcţii;
e) din segmentul hoteluri, restaurante şi catering;
f) de contabilitate;
g) de audit financiar;
h) de informatică;
i) de telecomunicaţii;
j) de transport şi depozitare;
k) de reparaţii auto etc.
Desigur puteţi selecta şi liste ale instituţiilor publice din România ce conţin:
a) primării;
b) prefecturi;
c) consilii judeţene;
d) ONG-uri etc.
Ultimul pas constă în utilizarea datelor de contact din listele filtrate, contactarea firmelor prin diverse metode şi încheierea noilor afaceri B2B.